Medlemsinformation | Sverigedemokraterna i Örkelljunga

Medlemsinformation

Här finns information främst riktad till våra medlemmar. Är du inte redan medlem kan du ansöka om medlemskap här:  https://formular.sd.se/sd/medlemsansokan/

Kandidera till nämndeman

Nu söker vi kandidater till nämndemannauppdrag i tingsrätten, förvaltningsrätten, hovrätten och kammarrätten. Dessa ska väljas in i oktober 2019, men vi ser gärna att ni inkommer med er kandidatur innan sommaren.

Totalt är det två platser som SD Örkelljunga ska tillsätta i tingsrätten i Helsingborg. Utöver det ska ett 60-tal platser tillsättas via regionen i förvaltningsrätten, hovrätten och kammarrätten.

För att kandidera krävs partimedlemskap och godkänd kandidatur. Godkänd kandidatur får man genom att skicka in en kandidatförsäkran samt ett oöppnat belastningsregister som ni begär ut från polismyndigheten. När belastningsregistret kommer med posten är det viktigt att komma ihåg att inte öppna det. Om man gör det måste man beställa ett nytt utdrag och skicka in oöppnat.

Kandidatförsäkran, ladda ner här: Kandidatförsäkran-2018-2022-1

Ansökan om utdrag ur polisregistret: Blankett-utdrag-ur-belastningsregistret-§9 (OBS! Skickas till polisen först och oöppnat utdrag skickas in)

Har ni godkänts till valet 2018 och blivit godkänd att kandidera, så behövs inget nytt belastningsregister eller kandidatförsäkran.’

Annars skickas oöppnat belastningsregister (som polisen skickat till er) och kandidatförsäkran till följande adress:

Kandidera

103 14 Stockholm

Sedan skickar ni vilka uppdrag ni är intresserade av, till anneli.eskilandersson@sd.se

De uppgifter vi då behöver, i mailet från er, är namn och personnummer, samt vilket/vilka uppdrag de kandiderar till. Vi kan tyvärr inte få fram personnummer via uppgifterna till boxadressen så detta måste uppges i mailet.